PJEŠICE

M. Središće - Peklenica

Ovaj je put najpogodnije prijeći u zimi ili proljeće (zbog visoke trave i komaraca). Krećemo sa nogometnog igrališta u "senokoše"doprvog račvanja puteva. (Krenemo li ravno dolazimo do jezera, krenemo desno i izaðemo kod novog ribnjaka).

Krenemo li putem lijevo prema Muri, put nas vodi do Pekleničkog zavoja Mure. Na tom mjestu Mura izbacuje velike količine šljunka, a i obala je visoka, što pogoduje mnogim vrstama ptica da se zadržavaju na ovom prostoru. Vratiti se možemo istim putem ili po polju "zelešće" do novog ribnjaka i opet do Mure. Možemo pak izaći iz šljunčare i uz Muru produžiti do "Meke" ili još dalje do križovskog dijela Mure. S malo sreće u lijevom pritoku Mure  može se vidjeti i labudove.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

M. Središće - Balog breg

Cijelim putem put prolazi poljem pa je markiranje i orjentacija otežana. Zbog toga je dobro kao orijentire imati Bundek, selnički ribnjak i repetitor na Balog bregu. Krećemo od Modeksa prema Selnici. Sto metara nakon kanala nastavljamo ravno po "štrekici", nasipu nekadašnje uskotračne pruge, do Bundek brega, gdje skrenemo lijevo po poljskom putu. Nakon skoro kilometar, skrenemo desno na putu što vodi iz črne mlake do ribnjaka, nastavimo po nasipu kraj ribnjaka. Možemo se prošetati kraj ribnjaka i nešto prije kraja skrenemo izmeðu njiva na makadamsku cestu (na cestu možemo doći i odmah ako nastavimo cestom u produžertku nasipa od ribnjaka). Po nekom od puteva nastavljamo prema Koncovčaku. Na prvom raskršću sa makadamskom cestom Hlapičina - Selnica (capaš) skrenemo lijevo, da bi izašli na glavnu cestu Štrukovec - Sv. Martin na  Muri. Sada je pred nama Balog breg (antenski stup). Prijeðemo preko ceste i lijevo od klanca, po livadi kraj puta, počinje markirani uspon na Balog breg. Grebenom nastavljamo do Belog pila i tu se možemo odlučiti za povratak po istom putu, za silazak kroz Selnicu (lijevo), za silazak kroz D. Koncovčak (desno) ili nastavljamo ravno na breg gdje možemo razgledati kapelicun izgraðenu kao plod zavjeta u teškim trenucima.

M.Središće - Balog breg - Kapelščak - Vučkovec - Ciganjščak - Jurovčak - M.Središće (6-7 sati)

Put počinjemo iz M.Središća (autobusni kolodvor) ili, još bolje od ribnjaka u Selnici (ispod Balog brega - uštedimo pola sata vremena). Do Baloga put je isti kao i u prethodnom izletu. Nakon uspona na Balog, odmah iza repetitora, skrećemo desno u šumu i nakon pedesetak metara po putu skrenemo lijevo stazom u šumu te se spuštamo do Donjeg Koncovčaka. Prijeðemo asfaltnu cestu i uspnemo se meðu vinogradima. Orijentir je vikendica sa strmim krovom. Kad izaðemo na put krenemo desno po putu. Kad se putevi razdvoje krećemo lijevo po putu i pri zadnjoj klijeti skrećemo lijevo, meðu vinogradima prema šumi. Kraj oraha ulazimo u šumu i po stazi se spuštamo do asfaltne ceste. Skrećemo po njoj lijevo i nakon stotinjak metara skrećemo desno po putu prema vikendicama. Izmeðu vinograda uspinjemo se prema "kapeli". Vrijedi razgledati crkvicui vidjeti okolicu s mjesta oko nje. Od Baloga dovde nam je bilo potrebno sat vremena. Od crkve se spustimo lijevo po cesti pedesetak metara i meðu vinogradima se spustimo do šume i kroz nju do ceste Kapelšćak - G. Koncovčak. Prije uspona cestom skrećemo lijevo u šumu (slijedimo markacije), da bi iz šume izašli opet na istu cestu. Prijeðemo je i opet uðemo u šumu, da bi slijedeći markacije stigli do termalnog kupalište Vučkovec (od Kapele dovde potrebno je pola sata, ukupno od Središća 2 h). Tu se možemo okrijepiti i krenemo kraj njihovog parkirališta do dvorišta u kojem možemo razgledati patuljke i ostale majstorije domaćina. Prijeðemo glavnu cestu i po putu kroz dvorište uðemo u šumu, da bi iz nje izašli na cestu koja ide iz Jurovčaka za Železnu goru. Skrećemo desno, i nakon treće vikendice opet desno na makadam, da bi opet došli na asfalt. Opet skrećemo desno i nastavljamo tom cestom sve do odvojka za Jurovčak i "Potrti kotač". Tu skrećemo lijevo prema cesti za Štrigovu i nakon tridesetak metara desno na brijeg zvani Ciganjšćak. Nakon dvjestotinjak metara dolazimo do proplanka s lijeve strane. Vrijedi se popeti nanj i pogledati okolo, jako lijepi pogled na okolne brežuljke, sve do Ivanščice na jugu i Lendavskih gorica na sjeveroistoku. Vratimo se sa proplanka pedesetak metara i po putu izmeðu vikend kućica i gorica krenemo na istok u šumu. U podnožju prijeðemo potok (pazimo da ne smočimo noge) i po skijalištu se popnemo do seoskog turizma "Potrti kotač" (dovde 4 sata). Nakon okrijepe možemo krenuti cestom do vrha Jurovčaka i pogledati vinske klijeti ukopane u brijeg ili pak se preko gorica spustiti do ceste Sv. Martin - Vučkovec i dalje preko nje kroz šumu i po cesti do Kapelšćaka gdje se priključujemo putu po kojem smo došli. Potrebno vrijeme - oko 6 - 7 sati.

M. Središće - Kapelšćak - Štrigovčak - Tkalec - Banfi - Jurovčak - M.Središće (8 -9 sati)

Kao i na prethodni, i na ovaj izlet najbolje je autom ili biciklom doći do Selnice. Prvi dio je isti kao i u prethodnom opisu, s tom razlikom što na cesti Železna Gora - Jurovčak skrećemo lijevo na poljski put, kod "križnog dreva", tik prije što prestaje asfalt (500-tinjak metara prije skretanja za Ciganjšćak). Malo po putu, malo po šumi, prelazimo makadam cestu i po poljskom putu preko Slatnjaka dolazimo do glavne ceste čakovec - Štrigova. Prijeðemo je i nakon mosta skrenemo lijevo po putu. Nakon tridesetak metara skrenemo desno i po livadi dolazimo do puta kojim se popnemo do Štrigovčaka (od Vučkovca dovde je sat vremena, oko 3 sata od M.Središća. Ako želimo skratiti put za oko sat vremena, s vrha Štrigovčaka krenemo prema sjeveru dvadesetak metara i u šumi potražimo markaciju prema zapadu - pozor jedna markacija vodi prema sjeveru! - da bi iyašli u štrigovi kod crkve. dalje se priključujemo putu koji ide prema Vušivčaku.) S vrha Štrigovčaka se malo vratimo i krenemo dalje prema cesti Štrigova - Sv. Urban. Prijeðemo je i kroz dvorište i preko livade i šume se uspnemo na Tkalec. Na vrhu je opet prekrasan pogled na sve strane. Spustimo se prema ladanjskoj kući Tkalec. Put nas dalje vodi do kaštela Banfi (pratimo markacije ŠKS - štrigovska kružna staza) i kroz šumicu do Štrigove (četiri sata i 30 min). Iza župne crkve skrećemo lijevo po putu i kroz šumu dolazimo do ceste, skrećemo desno i po asfaltiranoj cesti do seoskog turizma Vušivćak. Dvijestotinjak metara dalje, skrećemo desno kraj vinograda, preko šume dolazimo u Jalšovec te kod kapelice skrećemo lijevo po asfaltnoj cesti. Nakon stotinjak metara skrećemo po putu desno u šumu i penjemo se na vrh Ciganjšćaka odakle pucaju prekrasni vidici. Spustimo se sa proplanka pedesetak metara i po putu izmeðu vikend kućica i gorica krenemo na istok u šumu. U podnožju prijeðemo potok (pazimo da ne smočimo noge) i po skijalištu se popnemo do seoskog turizma "Potrti kotač" (od Štrigove oko sat vremena, od Središća pet i pol do šest sati). Nakon okrijepe možemo krenuti cestom do vrha Jurovčaka i pogledati vinske klijeti ukopane u brijeg ili pak se preko gorica spustiti do ceste Sv. Martin - Vučkovec i dalje preko nje kroz šumu i po cesti do Kapelšćaka gdje se priključujemo putu po kojem smo došli. Potrebno vrijeme - oko 8-9 sati.

M. Središće - Vukanovec - Mohokos - M.Središće (6-8 sati)

I na ovaj izlet zanimljivije i lakše je krenuti ispod Balog brega, sa selničkog ribnjaka. Uspnemo se na Balog breg i njegovim hrptom, po putu stižemo do Bijelog pila. Nastavljamo ravno uzbrdo i na vrhu (prije kapelice) skrećemo desno. kad se spustimo do šume, s njene desne strane dolazimo na puit koji ulazi u šumu. Tim putem stižemo do makadam ceste koja vodi iz zavešćaka do Bukovca. Prijeðemo cestu i potok i uspnemo se po šumi na mali brežuljak. idemo neko vrijeme kroz šumu da bi skretanjem na lijevo došli do asfaltirane ceste prema Bukovcu. Njome nastavljamo do stare škole u Bukovcu (malo prije negoli dalekovod prelazi cestu) gdje skrećemo lijevo. Na najpovoljnijem mjestu prijeðemo potok i sad možemo izabrati dva puta do Praporčana. Prvi je prilično strm i preporuča se po suhom vremenu (urezane su stepenice u zemlji i njega su koristila djeca za odlazak u školu u Bukovec). Dolazimo u Praporčan kod zadje kuće u toj ulici. Drugi put je manje strm i vodi kroz šumu a ide desetak metara nakon dalekovoda lijevo, uzbrdo u šumu. I ovim putem izlazimo u Praporčanu ali na početak iste ulice kao i prva staza. U oba slučaja skrećemo desno i asfaltiranom cestom nastavljamo prema Prekopi. Nakon dvijestotinjak metara skrećemo lijevo po putu u šumu i spustimo se u dolinu do potoka.

Ako se odlučimo ići u Vukanovec, prijeðemo most i nakon stotinjak metara po livadi skrenemo lijevo u šumu i uspnemo se do vrha. Skrećemo desno putem da bi izašli na asfaltiranu cestu čakovec-Štrigova. Desno se vidi Vukanovec, gdje se možemo okrijepiti i imati predivan pogled na Ivanšćicu, Ravnu goru i Kalnik na jugu ili na Pohorje, Boč i Donačku goru na zapadu. Istim putem se vraćamo dvjestotinjak metara do raskršća, gdje vidimo markaciju koja vodi do Mohokosa. Desnim putem, prateći markacije, spustimo se u dolinu.

Ako odlučimo skratiti put, uštedjeti jedan prilično strmi uspon i ne posjetiti Vukanovec, onda prije mosta moramo skrenuti lijevo i nakon dvjestotinjak metara prijeðemo potok da bi opet došli u dolinu u koju dolazimo markiranim putem iz Vukanovca.

Uspnemo se putem ili kroz šumu na brijeg (oba puta su markirana) i slijedeći markacije (???) stižemo do ceste koja izlazi na glavnu cestu čakovec-Štrigova i desetak metara lijevo je VRH MEÐIMURJA - MOHOKOS. I odavde je lijep pogled prema jugu i zapadu, jedino je malo mjesta za veću skupinu (trafostanica i vodospremište).

Vraćamo se istom cestom kojom smo došli s tom razlikom što ne pratimo markacije prema Vukanovcu nego nastavljamo cestom do asfaltne ceste Pleškovec-Frkanovec, na njoj skrećemo desno i nakon stotinjak metara, u Frkanovcu, lijevo prema Plešivici. Nakon petstotinjak metara po asfaltu, u Plešivici, napuštamo asfalt i skrećemo lijevo po makadamu. Pratimo put i tek kad se spustimo u dolinu, u Zebancu skrećemo lijevo (treba paziti, put kojim smo dšli ide ravno, mi skrećemo lijevo a s tog puta odvajaju se još dva puta lijevo koji vode do Zavešćaka - njima mi ne idemo). Naš put vodi uzbrdo i slijedeći ga dolazimo u Gornji Zebanec. Hrptom tog brijega doðemo do križnog drijeva i nastavljamo ravno hrptom. Nakon petstotinjak metara, s lijeve strane nailazimo na vrlo stari bunar (iskopan oko 1900. godine, dubok 36 metara, nije napravljen s betonskim cijevima već je zidan i to kamenjem i ciglom). Nastavljamo putem i stižemo do Selnice, prijeðemo cestu, siðemo mladim borikom do ceste Štrukovec - Sv. Martin na Muri, skrećemo lijevo i nakon dvjestotinjak metara smo kod selničkog ribnjaka.